tisdag 31 juli 2018

Ugglarps Camping och Björkö ställplats

Nu var det åter dags för en långledig helg, vad otroligt fort två veckor går.
I fredags packade vi husbilen och åkte ner till Göteborg för att hämta Edith, 6 år och sedan fortsätta ner till Ugglarps Camping utanför Falkenberg. Där var dotter Sandra med familj redan på plats.
Ugglarps Camping var en riktigt fin camping med fina servicehus, bra lekplatser och en fin bana med äventyrsgolf, som vi naturligtvis testade.

Sagopaus i skuggan.

Mormor behöver städhjälp i husbilen.

Enda nackdelen var väl att platserna på "Lyckan", där vi bodde låg en bra bit från stranden, med en rejäl uppförsbacke på vägen hem. Det tog på krafterna för både stora och små.

På fredagskvällen kunde man se blodmåne vilket Lars förevigade.

Annars bestod dagarna av lek och bad.

Naturligtvis avbrutet av glasspaus med jämna mellanrum.

Efter ett sista bad och lunch på söndagen var det dags för oss att packa ihop och lämna hem en trött och nöjd tjej i Göteborg.

Sedan fortsatte vi ut med färja till Björkö utanför Göteborg. Där stannade vi en natt på deras ställplats i gästhamnen.

På kvällen åt vi små godbitar vi köpt på Laxbutiken utanför Falkenberg, tillsammans med ett glas vitt vin.

Senare tog vi en härlig kvällspromenad och njöt av en häftig solnedgång.

Efter frukost och morgonpromenad var det dags att fara hemåt efter en väl utnyttjad långhelg.
Vi kan nog bara konstatera att en sommar som den här har vi aldrig upplevt.

Epilog: Man kanske inte ska köpa laxbakelser o dyl när det är 30 grader varmt ute och husbilskylskåpet inte riktigt klarar av att hålla temperaturen. Vi hann hem innan vi drabbades av någon slags matförgiftning. Nu, efter ett dygn börjar livsandarna komma tillbaka även om merparten av dagen kommer att tillbringas på rygg.

1. Hoppas ni återhämtat er efter räk bomben.... Härligt att träffa barnbarn och bada o busa med dem . Vårt nytillskott anlände i fredags 4010g 53 cm och hitintills namnlös kallas lillebror
    Blodmånen Lars fotat ser fantastisk ut , här såg man ingen måne alls tyvärr. Hade varit roligt annars.

1. Idag har livet återvänt och jag är på jobbet. Grattis till nya barnbarnet! Så dkönt när allt gått nra. Jag har berättat för några här på lab.