måndag 6 november 2023

Nu flyttar vi....



Vi har en längre tid funderat på att flytta vår blogg från Blogger till Wordpress, men eftersom vi inte har alla kunskaper som behövs för att lite lätt och smidigt göra detta har vi sagt att det får bli vårt höst - och vinterprojekt. Nu har vi åtminstone en fungerande startsida där och tack vare teknisk hjälp från bloggvännen Anna (i Portugal), med bloggen anna-forsberg.se ska det nog bli en fungerande blogg vad det lider. Idag har vårt första inlägg blivit publicerat och adressen är 

https://bmlarsreseblogg.com/

Hoppas ni vill fortsätta följa med på våra resor och upplevelser på den nya bloggen.

Välkomna!


 



10 kommentarer:

  1. Så klart jag hänger med! Har redan börjat följa er nya blogg och även skrivit min första kommentar där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skoj att det fungerar med kommentarer och inlägg. Det blir säkert bra när vi fått vänja oss vid alla nyheter och skoj att du följer med oss.

      Radera
  2. Kul att ni bytt till wordpress. Har försökt kommentera, men råkar på problem, trots att även jag har wordpress sedan tidigare. Fina höstbilder och trevligt med barnbarnsbesök, det saknar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tyckte det blev så mycket som inte fungerade i Blogger. Du och Yvonne lyckas ju lägga in filmsnuttar men det har vi aldrig kunnat. Vi hade Lars dotter till att testa och kommentera det nya blogginlägget och det gick bra. Hon skrev in kommentar med e-postadress och namn, vi fick ett mail och kunde där godkänna kommentaren. Vi får hoppas det fungerar för dig också. Ha det så gott i värmen.

      Radera
  3. Grattis! Vad roligt! Men en idé är att ni här "länkar" direkt till er nya adress så blir det lättare att bara "trycka" för att komma dit. Har haft WP ganska länge och en egen domän. Är supernöjd. Nu har jag paus och kanske den blir permanent. Men det beror absolut inte på WP eller brist på material. Men lusten att blogga saknas. Har å andra sidan bloggat i princip varje dag sedan sept 2007 till april 2023.
    Kommer givetvis att följa mer er in i den nya bloggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Naturligtvis ska jag länka till nya bloggen. Det var väl ren hjärnsläpp att jag inte gjorde det med en gång.

      Radera
  4. Grattis, Välkomna in i klubben ...
    Jag fick min blogg och en ny MacBook Pro som 60 årspresent av min familj för 16 år sedan. Min familj visste min devis, "Endast det bästa är gott nog"!
    När jag tänker efter fattar jag inte hur mycket tid jag lagt ned på skrivandet på min blogg, oftast ett par timmar om dagen. Första målet var 50 000 visningar, sedan 100 000 och till slut 2 milj. När jag nått det målet började jag, lika som många andra, bli trött på att skriva och följa ett stort antal bloggar. Idag håller jag på att avvecklar engagemanget. Under flera år skrev jag varje dag, nu blir det kanske snart kanske ett par gånger i månaden. Det har inte varit enkelt under åren att följa bloggare som använt Blogger. Jag kommer att tita till er ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi tror det här kommer att bli bra när vi kommit över barnsjukdomarna och gått det som vi vill ha det.
      För oss har istället bloggandet blivit ett större intresse, samtidigt som jag slutat skriva ”5-årsdagbok” för hand. Det får dock aldrig bli ett tvång så skriv göra ett inlägg då och då, alltid skoj för oss läsare.
      Hoppas du får gjort din operation snart!

      Radera
  5. Väldigt fin er nya blogg. Kommer säkert att bli toppen . Tyvärr kan jag fortfarande inte kommentera under namn troligen ett handhavnings fel från min sida . Vad stor hon blivit ert barnbarn Ellen.
    Kram från hjulhuset i ett regnigt Tyskland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska försöka fixa till kommentarsfältet idag. Det ska gå att bara gå in där det står att man ska skriva ( inte övre rutan), sedan när man trycker svara kommer mailbrevet upp. Då får man ange mailadress och namn. Vi hade Therese att testa igår. Vi hoppas det löser sig.
      Ha det gott i Hjulhuset!

      Radera